fbpx

אז מה נכון לך ללמוד? אנחנו נעזור לך

מהרו להרשם כבר עכשיו, אנו נחזור אלכם ונדאג שמקומכם שמור איתנו.

    חייל משוחרר ? לקראת שחרור ?

    מגיע לך עד 80% מימון מטעם הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים * עד 5 שנים מהשחרור

      צמד המילים שמככב בלוחות דרושים: חשמלאי מוסמך

      כל על קריירת חשמלאי מוסמך- למה זה המקצוע הנכון בשבילכם?

      מה המשותף לאינטל, רכבת ישראל, תנובה, רשת מלונות פתאל ואלקטרה? כולן מחפשות ממש בימים אלה חשמלאים מוסמכים למגוון תפקידים. איך אנחנו יודעים? פשוט מאוד: נכנסנו כאחד האדם ללוחות דרושים מקוונים וחיפשנו מי מחפש חשמלאי מוסמך. אתם מוזמנים לעשות בדיוק כמונו, אך פנו לעצמכם זמן – הרשימה ארוכה.

      את הביקוש הגבוה ניתן למדוד לא רק במספר המודעות אלא גם בתוכנן. ניכר שהמפרסמים מנסים לפתות את המועמדים להגיע דווקא אליהם ומציעים: “שכר גבוה”, “תנאים מצוינים”, “רכב וטלפון צמודים”, “אפשרויות קידום” ועוד.

      המסקנה המתבקשת: חשמלאי מוסמך הוא מקצוע מבוקש. מאוד.

      איך לעשות את הצעד הראשון לקריירה בחשמל?

      עיסוק בחשמל הוא דבר רציני, ואנחנו לא מדברים רק על כך שחשמל הוא דבר מסוכן. חשמלאים עוסקים ביומיום במערכות מורכבות ויקרות מאוד בבתי חולים, תעשיות רגישות, מפעלים גדולים, מוסדות חינוך ובתי מלון – ואין מקום לטעויות שעשויות להשבית מוסדו כאלה או לגרום להם נזק. זו גם הסיבה שתחום הסמכות החשמל בישראל הוא מורכב ביותר: כדי לעסוק בחשמל חייבים לקבל הרשאה, כלומר: רישיון מהמדינה, אך יש מגוון עצום של סוגי רישיונות שעשוי לבלבל את מי שלא מכיר את התחום.

      למעשה, חוק החשמל ותקנותיו מונים עשרות הרשאות לעיסוק בחשמל, החל מ”חשמלאי מסויג” שיכול לטפל רק מכונה ספציפית במפעל ספציפי וכלה ב”מהנדס חשמל” בודק – הדרגה הבכירה ביותר בתחום. אז אולי זה קצת מבלבל, אבל המשמעות היא גם שאפשרויות הקידום בתוך מסגרת הקריירה הן כמעט בלתי מוגבלות – תמיד ניתן להתקדם.

      אז איך נכנסים לעולם הזה של חשמלאים? יש כמה אפשרויות, כולל להתחיל ישר בהסכמה הגבוהה ביותר האפשרית כשלב ראשון – קורס טכנאי חשמל מוסמך, אולם המדובר על קורס מורכב וארוך שלא מתאים לכולם בכל שלב בקריירה. לכן, בדרך כלל הצעד הראשון בתחום החשמל הוא קורס חשמלאי מוסמך. קורס זה מתאים גם למי שרוצה להיות עצמאי בתחום וגם למי שמחפש קריירה מעניינת כשכיר.

      בקורס חשמלאי מוסמך, שהיקפו 1,080 שעות, לומדים שלושה מקצועות מרכזיים:

      1. מבוא: מתמטיקה ופיזיקה.
      2. מקצועות הליבה: תורת החשמל, מדידות חשמל ומעבדה.
      3. מקצועות העשרה: מכונות חשמל, מתקני חשמל ומערכות הספק.

      בנוסף, לומדים תקנות וחוקים הקשורים לטיפול בחשמל ועושים הרבה עבודה מעשית במעבדה כולל ביקור במתקני חשמל בתעשייה, כדי להכיר אותם בשטח: בין אם מדובר במפעל, מלון או מוסד לימודים גדול.

      בסוף הקורס, יש לעמוד ב-3 בחינות: תורת החשמל, מכונות חשמל ומערכות הספק. בנוסף יש להגיש עבודה מעשית פרויקטלית ולדעת להסביר אותה. המסיימים מקבלים תעודה של משרד הכלכלה ויכולים לצאת לשטח: תחילה כ”חשמלאי עוזר”, לאחר צבירת ותק ראשוני כ”חשמלאי מעשי” ולאחר ותק נוסף מקבלים את תעודת החשמלאי המוסמך המאפרת טיפול במערכות תלת פאזיות 3*80 אמפר.

      תעודת חשמלאי מוסמך ניתנת לשדרוג נוסף: טכנאי מוסמך חשמל, השלמה להנדסאי חשמל ולבסוף – מהנדס חשמל. הבחירה ללמוד מקצוע טכני טכנולוגי כמו קורס חשמלאי מוסמך היא בחירה מתבקשת ממי שרוצה קריירה בטוחה, וכפי שהבהיר לאחרונה בכיר במשרד הכלכלה והתעשייה: הביטחון התעסוקתי נמצא בתעשייה.

      האם קורס חשמלאי מוסמך מתאים לכל אחד?

      התשובה חד משמעית: לא. מדובר בקורס רציני ומעמיק המצריך רצינות ממי שלומד אותו. ובכלל, לא כל אחד מתאים להיות חשמלאי מוסמך. לדברי עו”ד דורון לוי, מרצה בכיר לתחום החשמל במכללת אתגר ב-16 השנים האחרונות, כדי להיות חשמלאי מוצלח “צריך קואורדינציה טובה של עין-יד, מיומנויות טכניות, ראש פתוח, מתמטיקה ברמה די גבוהה ואינטלקט”. קראתם נכון, הקורס מצריך התמודדות עם מתמטיקה ופיזיקה ברמה גבוהה.

      האם הצורך בידע מתמטי צריך להפחיד את מי שנרשם לקורס חשמלאי מוסמך?

      כן ולא. כלומר:

      כן, מדובר בחומר מתמטי שלא פשוט ללמוד אותו, במיוחד אם חלפו כמה שנים מאז תעודת הבגרות. לא, אם אתה סטודנט במכללת אתגר שהתמחתה בגישור על פערים בידע מתמטי, בין השאר על ידי מתן סיוע מקיף לסטודנטים המתקשים בכך. איך? אתם מוזמנים לבוא לשיעור בקורס חשמלאי מוסמך 15 דקות לפני שהוא מתחיל ולראות את המרצה יושב בכיתה ומסביר באופן פרטני את החומר לסטודנטים שזקוקים לסיוע נוסף בהבנת החומר. אבל למה לדבר אם אפשר לתת לסטודנטים שלנו את הבמה?

      ומה הסטודנטים אומרים?

      הנה מה שיש לסטודנטים בקורסי החשמל באתגר לספר על הקורס:

      אלי, 27:

      “הקורס מעניין וכל פעם לומדים דברים חדשים – אבל זה לא קל בכלל. לכן כל שיעור מתחיל בחזרה על השיעור הקודם כדי ליישר קו. המרצה לא עוזב אותך עד שאתה מבין את החומר”.

      אבי, 22:

      “יש לקורס קבוצת ווטסאפ שבה שואלים שאלות ועוזרים אחד לשני, וגם המרצה עונה לשאלות. לומדים הרבה אבל יש אווירה מצוינת – וזה הופך את הכל לחוויה קלה יותר”

      בועז, 45:

      “לי יש רקע ריאלי בפיזיקה ומתמטיקה כך שההתחלה היתה לי קלה. בהמשך מגיע החומר המהותי יותר לחשמל ואין ברירה: צריכים להבין אותו ולחזור עליו. המרצה פשוט מצוין, בעל סבלנות, ניסיון וביטחון. אני פשוט סומך עליו”

      בנימין, 60:

      “הקורס לא קל. צריך לחזור אחרי הרבה שנים ללמוד מתמטיקה, פיזיקה, נוסחאות. צריכים להקדיש זמן לשינון החומר. המרצה תמיד זמין לשאלות ואפילו מגיע קבוע רבע שעה לפני הזמן לכיתה כדי לענות על שאלות ולענות למי שצריך. אם יש מוטיבציה – תצליחו יפה והסיפוק יהיה גדול”

      הלל, 56:

      “הקורס מקצועי מאוד. דורון הוא מורה בחסד עליון. מלמד בצורה מסודרת – כותב, חוזר, מדגיש, עם המון סבלנות”

      ניקולאי 36:

      “המרצה מחבר לנו את הנוסחאות לחיים בפועל. לא רק נוסחה על הלוח – אלא איך היא עובדת במכונות בשטח וזה עוזר להבין”.

      עמרי, 28:

      “המרצה דורון הוא מדהים. עוזר. נותן את כל מה שצריך”.

      יצחק, 45:

      “אם לא דורון, לא הייתי מבין חצי מהחומר”.

      ונסיים במה שיש לאחד הסטודנטים בקורס חשמלאי מוסמך להגיד לאלה המתלבטים אם ללמוד את הקורס: “בהתחלה זה קשה – אחר כך זה כיף”.

      חושבים שיש לכם את מה שצריך כדי ללמוד קורס חשמלאי מוסמך? מלאו את הטופס ונחזור אליכם כדי לסייע.

      Spread the love
      × כיצד נוכל לעזור?